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Suuber.ch – So funktionierts

Suuberwoman

suuber

In der Reinigungsbranche gibt es viele Putzkräfte, die nicht gerecht bezahlt werden. Zum einen bekommen sie einen sehr unfairen Stundenlohn. Zum anderen bewirken die ganzen Abzügen wie die Mehrwertsteuer und Versicherungsgebühren und auch der Profit für die Reinigungsfirmen, dass noch weniger für die Angestellten übrig bleibt.

Suuber setzte sich zum Ziel, Putzkräften einen SUUBERen und fair bezahlten Arbeitsort zu ermöglichen, indem diese ihren (Netto-)Lohn selber bestimmen können, um es Ihnen zu ermöglichen genau das zu verdienen, was sie zufrieden stellt. Dies ermöglicht einen ausgezeichneten Service und volle Zufriedenheit der Kunden und Kundinnen.

In diesem Post:

1. Was ist b13be8d.myraidbox.de?

2. Als Arbeitgeber registrieren

3. Als Putzkraft registrieren

4. Putz Job erstellen

1. Was ist b13be8d.myraidbox.de?

Suuber.ch ist der Marktplatz für gute, motivierte und fair bezahlte Putzkräfte der Schweiz. Bei uns können Sie als Putzkraft arbeiten und ihren Lohn selber bestimmen oder als Arbeitgeber eine Putzkraft für die Reinigung ihres Haushalts anstellen. Nachdem Sie als Arbeitgeber ein Job erstellt haben, können Sie Putzkräfte in Ihrer Nähe zum Job einladen und den Lohn sowie die Details direkt mit der Putzkraft über das Nachrichtensystem besprechen. Dies ermöglicht Ihnen von vollkommener Transparenz zu profitieren und eine tolle und strukturierte klare Arbeitsweise für die Putzkraft. Wir haben keine versteckten Kosten. Die einmalige Gebühr für die Verwaltung von den Arbeitsverträgen und Versicherungen kostet den Arbeitgeber CHF 39, falls Sie keinen Promocode haben. Danach berechnet sich der Preis aus Nettolohn der Putzkraft plus die Gebühren für die Versicherungen und eine minimale Gebühr für SUUBER. 

Oftmals ist es günstiger eine Reinigungskraft über b13be8d.myraidbox.de anzustellen, als dies privat selber zu tun, weil wir von super Versicherungskonditionen profitieren können und Ihnen somit einen günstigen Service anbieten, der Ihnen auch noch viel administrative Arbeit erspart. 

2. Als Arbeitgeber registrieren

Man kann sich als Arbeitgeber registrieren, wenn man eine Putzfrau sucht. Dies funktioniert einfach mit wenigen Angaben. Zum erstellen des Kontos braucht man folgende Angaben:

Name, Vorname, E-Mail und Passwort. 

Nachdem man die E-Mail bestätigt hat kann man sich einloggen und oben rechts auf den Pfeil und dann auf Profil aktualisieren klicken um das Profil zu vervollständigen.

Unter dem Reiter Persönliche Daten können Sie ihr Geschlecht, die Adresse sowie die AHV Nummer angeben. Die AHV Nummer wird benötigt um die Abrechnungen mit den Sozialversicherungen zu vereinfachen. Ausserdem können Sie ihre Telefonnummer eingeben und verifizieren, sodass sie per SMS benachrichtigt werden, falls ihre Putzkraft kurzfristig absagt oder falls Sie noch keine haben werden Sie benachrichtig sobald eine Putzfrau auf ihr Jobangebot reagiert oder eine Bewerbung gesendet hat. 

Ein Tipp: Um die Adresse korrekt zu erfassen müssen Sie nur die Strasse und die Strassennummer eingeben, dann wird von Google die vollständige Adresse schon vorgeschlagen und sie können darauf klicken und ersparen sich das tippen der Postleitzahl und des Ortes. Somit wird automatisch der Abstand von Ihnen zu den Putzkräften berechnet und korrekt angezeigt.

Da Suuber.ch im Moment nur eine Webseite, jedoch noch keine App besitzt, empfehlen wir es Ihnen sehr ihre Mobiltelefonnummer zu verifizieren, sodass sie keine kurzfristigen Änderungen ihrer laufenden oder offenen Reinigungsjobs verpassen. 

3. Als Putzkraft registrieren

Falls Sie sich als Putzkraft registrieren möchten, brauchen Sie zuerst auch nur Ihren Name, Vorname, E-Mail und ein Passwort um ein Konto zu erstellen.

Um ihr Profil jedoch zu vervollständigen braucht es einiges mehr als beim Arbeitgeber, da SUUBER feststellen muss, ob Sie überhaupt zur Arbeit berechtigt sind. Dazu brauchen Sie mindestens eine B oder C Arbeitsbewilligung, damit auch alles korrekt bei den Sozialversicherungen abgerechnet werden kann und Sie, sowie der Arbeitgeber und auch SUUBER rechtlich auf der sicheren und SUUBERen Seite sind. 

Neben persönlichen Informationen wie Geschlecht, Geburtsdatum und Adresse benötigen wir ausserdem:

– Foto/Scan der Arbeitsbewilligung – IBAN, damit wir auch Ihren Lohn Ihnen überweisen können. (die IBAN steht auf der Bankkarte)

– ein Foto/Scan der Vorderseite ihrer Identitätskarte

– ein Foto/Scan ihrer Krankenkassenkarte

– die AHV Nummer (diese ist auf der Krankenkassenkarte oder auf dem AHV-Ausweis zu finden)

– ihre Qualifikationen (wie viel Jahre Erfahrung im Putzen, aktuelle Situation(arbeitslos, angestellt etc.), welche Sprachen Sie sprechen und die Entfernung die sie noch okay finden um Jobangebote zu bekommen, Standard ist 20km)

– persönliche Daten wie, ihr Stundenlohn(Netto), ihre Mobilität(Auto? Führerschein vorhanden?), sind sie Nicht-Raucher oder Raucher?, sind Haustiere für Sie störend?

– Stundenplanung, wann ca. sind Sie für Reinigungsarbeiten verfügbar? jede Stunde 0-24Uhr kann markiert werden

– zu empfehlen ist noch ein Profilfoto hochzuladen, damit ihr Profil noch sympathischer wirkt

Wenn Sie als Putzkraft alle diese Informationen ausgefüllt haben sind sie fertig mit dem vervollständigen ihres Profils bei SUUBER und können sich nun auf Jobs bewerben oder von potenziellen Arbeitgebern eingeladen werden. Der SUUBERman empfiehlt auch noch Ihren Strafregisterauszug hochzuladen, diesen können Sie bei der Post oder online hier bestellen.

4. Putz Job erstellen

Der Arbeitgeber kann einen Job erstellen indem er die Informationen des zu reinigenden Haushalts angibt. Wie viele Zimmer zu reinigen sind, welche Art von Reinigung( Putzkraft, Bügeln, Kühlschrankreinigung, Recycling, Wäsche waschen und Fensterputzen), wie lange die Reinigung dauern sollte, bei welcher Adresse, wie regelmässig(einmalig, jede Woche oder alle zwei/vier Wochen) und den Preis pro Stunde und zum Schluss noch die Kreditkarte um den Job auch bezahlen zu können(Die Kreditkarte wird erst nach erfolgreicher Reinigung und Bestätigung durch den Arbeitgeber belastet).

Nachdem Sie die Kreditkarte als Zahlungsmittel hinterlegt haben können Sie den Job veröffentlichen und dieser ist nun für Putzkräfte sichtbar. Sie können auch Putzkräfte gezielt auf ihren Job einladen, falls Sie gerade jemanden sehen, der für den Job geeignet ist. 

Nun haben Sie ihr Profil komplett ausgefüllt und den ersten Job erstellt. Sobald eine Putzkraft ihren Job angenommen hat können Sie mit dieser die Details besprechen und den Termin bestätigen.

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General terms and conditions of business

AGB b13be8d.myraidbox.de

1. Definitions

The following terms are used in these terms and conditions: Contractual partner: Any natural person who has concluded a mandate agreement or a b13be8d.myraidbox.de platform agreement with PersonalApp AG. User: Any natural person who uses the b13be8d.myraidbox.de platform of PersonalApp AG. Employer: Any natural person who has concluded a mandate agreement with PersonalApp AG. Employee: Any natural person who has concluded a b13be8d.myraidbox.de platform contract with PersonalApp AG. Website/platform: "b13be8d.myraidbox.de platform" or "b13be8d.myraidbox.de"

2. Scope

These General Terms and Conditions apply to all contractual relationships that PersonalApp AG, based in Zurich, binds to its contractual partners and to any use of the b13be8d.myraidbox.de Internet platform.

3. Contractual reservations

The services provided by PersonalApp AG are only those that are expressly provided for in the contracts agreed and signed by PersonalApp AG.

4. Obligation to process via PersonalApp AG

If an employment relationship between employee and employer is established via the b13be8d.myraidbox.de platform, the employment must be carried out via PersonalApp AG. It is prohibited to settle the mediated employment outside the b13be8d.myraidbox.de platform. In the event of an offence, compensation of CHF 500 will be payable by the employer.

5. Beginning and end of the contractual relationships

The contracts that PersonalApp AG concludes with its contractual partners determine their duration. The termination must be communicated to the other party in writing. The corresponding legal effects only take effect at the time of receipt. The contractual partners are made aware that the end of the contractual relationship entails the end of the insurance cover. Employers must therefore take the necessary steps to insure their employees against accidents and to provide them with all other insurance coverage that is incumbent on the employer, especially in the area of ​​occupational pensions.

6. Access to the Internet offering

PersonalApp AG manages its internet platform freely and reserves the right to reject potential contractual partners without giving reasons. Certain services on the platform only become accessible once the contract is concluded or registration is made. The website is generally accessible daily and 24 hours a day. However, PersonalApp AG assumes no liability for temporary interruptions or the blocking of accounts whose use appears to be inappropriate, illegal or immoral. In the event of a violation of the General Terms and Conditions, PersonalApp AG can block the user’s access to the information and services offered on the website at any time without prior notice. In the event of damage resulting from the customer’s violation of these terms and conditions, PersonalApp AG reserves the right to assert claims for damages, plus a cease and desist from improper use.

7. Relationship between employer and working cleaner

The customer who registers as an employer at b13be8d.myraidbox.de is responsible for selecting the desired cleaner. Agreements on the content of the employment contract (salary, time, location, etc.) are made exclusively between the employee and the employer. The employee is provided with an app with a geotracking function from PersonalApp AG, which can be used to carry out and check time accounting. The main purpose of the app with geotracking is to monitor performance (compliance with the working hours agreed with the employer).

8. Contractual obligations towards PersonalApp AG

The contract concluded between PersonalApp AG and its contractual partners determines the respective obligations of the parties. The mandate agreement authorises PersonalApp AG to represent the contractual partner vis-à-vis affected third parties. As part of the conclusion of the contract, the employer may additionally authorise PersonalApp AG by means of a power of attorney to carry out actions provided for in the contract. The employer and the employee undertake to settle the entire employment relationship via the b13be8d.myraidbox.de platform. Any settlement outside the b13be8d.myraidbox.de platform, for example by submitting settlement documents to the compensation office, is not permitted. The contractual partners undertake to provide only correct data on the PersonalApp AG website, both personally and with regard to the employment relationship (e.g. hours worked). Any changes to the employment relationship or personal details must be communicated to PersonalApp AG within 14 days. In the event of a breach of the above-mentioned obligations, PersonalApp AG reserves the right to charge the guilty party separately for the extra work caused at CHF -120 (excl. VAT) per hour or to claim compensation.

9. Financial Obligations

After conclusion of the contract, PersonalApp AG creates a personal account for the contractual partner into which the contractual partner makes advance payments in order to enable PersonalApp AG to carry out its services. The amount to be paid by the contractual partner can be accessed in the private customer area of ​​the PersonalApp AG website. The employing contractual partner is responsible for making the payments due on time. Reminder costs from third parties in the event of a delay are borne by the employer contractual partner. The employer must report complaints within three working days – otherwise the order is automatically recognized as completed. Payments to the employees are made monthly, after the work has been confirmed. If an employee remains absent from work without excuse, the right to remuneration expires and this will in turn be credited to the client’s account.

10. Compensation/Commission

PersonalApp AG transparently reports the costs for insurance and administration. This is used to finance ongoing operations.

11. Satisfaction Guarantee

If an order is not completed to the client’s satisfaction, the employee is obliged to make improvements accordingly. However, the client must set realistic timelines and set the priorities accordingly.

12. Warranties and Disclaimers

PersonalApp AG provides all contractually agreed services on the basis of the actual hours worked, as communicated by the contractual partner via the b13be8d.myraidbox.de platform. PersonalApp AG is not obliged to carry out the billing in accordance with the contract if the employee's activity has not been registered on the customer portal of the PersonalApp AG website or if the customer account has an insufficient credit balance. PersonalApp AG will inform the contractual partner of such a deficiency no later than the scheduled date of salary payment. PersonalApp AG disclaims any liability for social security or other contributions due to incomplete or missing information provided by the contractual partner or insufficient advance payments in favour of PersonalApp AG. PersonalApp AG is not liable for a possible underfunding of the compensation fund due to the subsequent collection of contributions. As the employer, the contractual partner is solely responsible for the proper execution of the employment relationship. PersonalApp AG rejects any liability arising from labour law disputes between the contractual partner and his employee.

13. Computer security and cookies

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14. Data Protection

PersonalApp AG undertakes not to pass on any personal data exchanged on the platform to third parties, unless there is a legal obligation to do so. PersonalApp AG guarantees that the processing of personal data is carried out in accordance with the applicable data protection regulations and undertakes to transmit the data provided by the contractual partner regarding his person or his employee (name, address, date of birth, AHV number, marital status, type of residence permit, etc.) exclusively to the social insurance companies or other insurance companies in accordance with the agreed benefits, as well as to the cantonal tax administration. By signing the contract with PersonalApp AG and by using the platform, the contractual partners declare their consent to the processing of their personal data for the aforementioned purposes. PersonalApp AG draws the attention of every user to the fact that he is responsible for the protection of the data he accesses via the website and that he must comply with Swiss data protection regulations, regardless of the country in which he is located. For further information on data collection and processing, please refer to the Privacy Policy, which can also be found on the website b13be8d.myraidbox.de.

15. Severability clause

The possible invalidity of one or more of the above-mentioned provisions has no effect on the validity of these general terms and conditions or the contracts signed between PersonalApp AG and its contractual partners.

16. Place of jurisdiction and applicable law

All contractual relationships between PersonalApp AG and its contractual partners are subject to substantive Swiss law, regardless of their place of residence. The exclusive place of jurisdiction is Zurich. Status: 30.10.2019.

In case of doubt, the German version applies.